Hemma igen^-^

Så va man hemma igen då. En vecka på Mallis gick sjukt fort och jag vill inte börja i skolan på måndag >.<.... Aja men här kommer det lite om vad jag gjort alla dagar:O.

Lördag 25/10

Upp tidigt som satan, inte för att jag sovit så mkt i natt, vad blev  det max 1 timme. 03.15 gick vi upp, mamma pappa och jag. Allting var färdigpackat bara att stoppa ner mobilladdaren och laddren till kameran och sen stänga väskan. Pappa åt sin fruktost och sen kl 04.00 stod vi utanför proten och packade in våra väskor i taxin. Jag vafaktiskt inte alls trött.
Ute på Arlanda. Vi chekar in, går igenom tullen (om man kallar det så) sätter oss på ett café och jag blir i tvingad en macka och te, pappa och jag leker med våra kameror som tidsfördriv och mamma kollar på oss och suckar. 1 och en halv timme senare sitter vi på planet, nästan längst bak. Vi sitter bakom vingarna med motorerna bredvid oss, SUCK >.<. För mkt ljud men aja det får gå. Tjejerna framför oss säger att dom kommer spy för att dom mår så illa och jag tänker NOOO. Aja så fort vi är uppe och säkerhetsbältesskylten släks blir det musik i öronen och massa suduko. Lite senare blir det att fota från planet. Väl framme blir vi hämtade med buss från flyget för att sedan hämta våra väskor. Tur va så spydde ingen på planet så det va lugnt. Efter att vi hämtat ut vära väskor så blir vi skickade till en annan buss som tar oss till hotelet, PrinSotel La Dorada. Vi packa upp och gick sedan dom 2 minutrarna ner till stranden och tog en strandpromenad. Jag var överlycklig och sprangrunt och hoppade i vattnet och lekte som vilken hund som helst:D. Vi gick dock inte hela stranden idag:O den är lite med än 1 mil. Vi svängde upp och åt en stor lunch ist och sen gick vi och handlade det nödvändiga till fulle och så lite chips och så. Sen gick vi hem och jag tittade på tv, den engelska filmkanalen där dom endast visade samma pixarfilmer om och om igen :D



Söndag 26/10

Idag gick vi hela stranden fram och tebax. Jag gick mest i vattnet för det va så sjukt jävla skönt :P. Vi käkade lite lunch och stannade och solade lite. Men jag tog mest massa bilder. Vi köpte ibörjan än dom sjukt sötaste flippfloppen jag nånsing haft. Dom har flodhästar på sig :D:D Jag blev utsedd till världens lataste fotograf också av pappa för att jag använde live funktionen på kameran och inte lyfte den till ögat:P. Vi bodde vid ett naturresarvat och på kvällen var det sjukt mkt flyttfåglar som flög runt och kvittrade och lekte. Fin solnedgång var det med^-^.
På kvällen blev det mat på Dakota och jag åt Revbensspjäll och höll på att dö av att det va så gott:P. Åt för mkt den kvällen och det kändes som att jag rullade hem:P, men servitören flörtade med mig iaf :O


Måndag 27/10

Idag gick vi åt andra hållet på stranden och ut på piren.  Det var väldigt fint och det blir fina bilder. Appropå bilder, så försökte jag få pappa att ta massa bilder och leka lite med sin kamera men han va negativ till det. Han tycker at alla bilder att han tar blir dåliga. Men den här dagen ägnade vi helt åt stranden. Pappa och jag gick ner och bada och larvade oss i vattnet och mamma satt kvar på stranden. Sen kom det läskiga regnmoln, men det vart inget regn. Denna kväll bestämde vi oss för att äta middag hemma. Så vi poppade popcorn i micron och käka ute på ballkongen och sn käkade vi sallad på ballisen :P vart en fin solnedgång idag med:).


Tisdag 28/10

Dagen började med massa sol och vi tog busse till Alcudia för att kolla runt. Vi gick till ett cafe för att käka lunch och sen började det spöregna. Vi satt där på cafét i 1 och en halv timme innan regnet började försvinna. Vi gick runt på oc innanför muren runt Alcudia. När vi sedan satte oss på sängen så började det att spöregna så vi hade massa tur med att hinna in i bussen. Sen när vi skulle av så slutade det att regna och började igen när vi kom innan för portarna till vårt rum. Tur kan man kalla det :P... Vi bestämde och att vi skulle käka på hotellets buffe den här kvällen och självklart spöregnade det när vi skulle dit men vi va glada ändå. Iaf mamma och pappa. Jag va inte så glad när jag hade ramlat och slagit i svanskota och ryggen på det hala utomhusgolvet på hotelets gård. Och jag blev inte gladare avv att halka och ramla på rumpan och ryggen IGEN när jag kommit in till receptionen. Maten va ju inte den bästa den heller. Så kvällen va inte så lyckad men det va ändå en ganska trevlig dag :).


Onsdag 29/10

Ja må hon leva,
Ja må hon leva,
Ja må hon leva ut i hundrade år
För hon är så imponerad
För hon är så imponerad
För hon är så imponerad av våran sång
Hurra Hurra Hurra

Så, dagen började med sång till mamma då hon fyllde 49 denna dag. 09.00 sprang pappa ner för att skriva kontrakt och få bilnyckeln till bilen "grodan" som vi skulle hyra till och med fredag. Medans så fick mamma ett samtal från ålderdomshemmet so mormor bor på som sa att nonna va inne på sjukhus för att hon hade ramlat. Sedan åkte vi upp i bergen och HELVETE vad det blåste. Vi gick ut för att ta lite kort och kolla runt och vi höll på att blåsa bort. Man fick hålla i bildörrarna för att dom inte skulle brytas av. två spanjorer kom och sa att vi inte fick gå högst upp för att det var livfarligt, och när man kollade upp så gickdet 4 mäniskor armkrok och kämpade sig ner för att inte blåsa bort så jag hade inga poblem med att INTE gå upp där. edan åkte vi vidare ut till en stor fyr. Där blåste det lika mkt, om inte mer, och vi tog en fika inne i fyren. När vi gick till billen gick vi tryckta mot väggen för att inte låsa bort. På vägen tillbaka så fick vi stå i en lång kö i bergen för att massa träd hade vält. Hela bilen guppade och det började bli lite läskigt. Det kändes som bilen skulle blåsa iväg. Under den tiden vi satt där i den guppande bilen bland fallande träd så rigde mamma min morbror och fick reda på att mormor hade brytit lårbenshalsen (WOHO >.<) och att hon skulle opereras.
Väl nere från bergen så åkte vi till Pollentia. där hittade vi en bil som vi gjorde till mammas :P Reg.nummret var DVH 001 och mammas inetialer är just DVH. Sen gick vi upp för en trappa med 365 trappsteg och hamnade på ett cafe där uppe. Det visade sig att ägaren vad gift med en svenska och så kom hon ner och mamma pappa och ägaren och hans fru stod och snacka i minst 2 timmar medans jag lekte med deras son.
Kvällen slutade med mysig middag hemma och firande av mamma. Men hon fick inga presenter :P


Torsdag 30/10

Idag åkte vi till Inca och gick på deras STORA marknad och jag köpte en klänning (Läste du det Gabbi:O JAG köpte en KLäNNING:O ) och så köpte vi lite gott bröd, god skinka och god ost sen åkte vi upp och ner och hit och dit i bergen till en fin strand utanför Inca. På vägen dit fick vå stå still lite och vänta på att dom hade röjt undan lite träd. När vi åkte förbi så ropade en kille som jobbade där efter oss och kollade in i baksätet och följde bilen med blicken tills vi inte syntes mer, och pappa blev lite fundersam och sa högt inne i bilen "Spanar du in min dotter va?" och jag sa "vaaaa?" för jag hade inte märkt nått ^^.... Väl nere vid stranden käkade vi vår lunch och fotade lite. Det gick höga vågor på havet och in mot stranden så det blev fina bilder:D... Sen kom det fram 2 hundar och en katt till mig och tiggde mat av mig. Men dom fick inget ^-^. Sen åkte vi hem igen.
Jag och mamma gick ner för att bada i inomhuspoolen som hotellet har och jävlar i min låda det var varmt. Det rykte om vattnet och känndes som om dom ville koka oss hela där nere :O.  Sen när vi duschat och klätt oss (Jag i  min nya klänning) så åkte vi iväg till en lite finare resturang. Där beställde vi först in tre olika Tapas: stekta kycklingvingar, räckor med vitlök och Sniglar. Mamma och pappa försökte få mig att äta sniglar men jag vägrade, jag höll mig till räkorna och kycklingen. Sen hade vi beställt in Spädgris. Jag var väldigt skeptisk först för jag trodde jag skulle få in en hel lite griskulting hel stekt och det skulle jag inte klara av. Men vi fick in en halv rumpa på en liten gris:P.. och det va mkt bättre och gott va det med . Mkt mat blev det denna kväll.

Fredag 31/10

Idag åkte vi till Caves Del Drach. Var inte så imponerad först men när man fick se båtar med en liten orkester i spela och sen se soluppgången va det klart värt det. det va coolt och fint :D Men tyvär fick man inte ta ilder där inne :/... Sen åkte vi och handlade mat och tankade bilen. Direkt är vi kom hem så tog vi på oss badkläderna och gick ner till stranden för att ta ett sista dopp. Sen väl hemma för att äta midda så åt vi upp allt som fanns kvar från veckan. Sen vart det att packa och sova. Det hände inte så mkt idag :O:).


Lördag 1/11 (idag)

Det vart att gå upp 06.15 idag och packa det sista (mobilladdaren och tandborsten), dricka ett glas oboy och sen gå ner till bussen som skulle ta oss till Palma och till flygplatsen. Sen flög vi hem. Det hände inte så värt mkt idag heller men iof så va det ju hemfärdsdagen. Jag mådde illa fårn 07.00 -17.00 idag inte så väldans kul men det är över nu. :)



Kommer bilder sen men måste kolla igenom dom och sen skriva namn på dom :)

Kommentarer :

#1: gabsi

OMG EN KLÄÄNNIIINGGGG!! :O:O:O:O:O

Jag är SÅÅÅÅ stolt över dig kajsi!! :D:D:D:D :O

skriven

Kommentera inlägget här :