Jag dog inatt



Jag dog inatt
Pallade inte mer
Stalkandet, bråket
det tog mitt liv
nu finns jag inte mer

Du fortsätter förfölja mig,
Ber mig om en andra chans
Men nej, jag vill inte,
kommer inte,
skulle aldrig hända.
Det kan du glömma.
Du har haft dina chanser
jag är inte så snäll längre.
Du drar mig ner
kväver mig sakta
med dina mail,
med dina jobbiga kompisar
som bara tjatar på mig
på samma sätt som du
jag har inte skrivit till dig,
inte ett knyst har du hört
Du borde förstått
att kontakten med dig
sa jag upp för längesen.

Bråken, dem är färre nu
Men dem finns där,
bråken med mamma,
bråken med pappa
bråken om allt,
bråken om inget.
Vi är snällare nu,
men vi har våra stunder,
Då bråken kommer,
och smällande dörrar.
Pang boom bang
Gråt skrik hat.
Sen snälla kommentarer,
kramar och skratt
Vi är vänner igen
men hur länge det ser man sen.

Jag dog inatt
Pallade inte mer
Stalkandet och bråken
det tog mitt liv
nu finns jag inte mer

Kommentera inlägget här :