1.2 Denna storstad/håla växte jag upp

19/6 -10
Gustav Adolfs torg
Den lilla håla jag har växt upp i heter Stockholm.
Här händer det mycket, det är stora konserter utan för operan med DJ's.
Vi har skottlossningar och nu senast hade vi en självmordsbombare mitt på Drottninggatan.
Det som hänt närmast mig är att vi haft två skottlossningar på gården där jag bor (mitt i sthlm).
"Nej, nej! Skjut inte!" *springande steg i grus* "BANG!!!!!" "AAAAJ!"
*Polisen kommer och går runt till alla i husen och undrar om vi vet nått*
Någon har blivit skjuten i axeln
Jag va rädd. Mamma och pappa va på vårt land, jag va hemma med mina bröder.
Nu är jag inte rädd. Inte för skottlossningar eller bombare.
Jag är rädd för att jag knappt bryr mig.
Jag reagerar inte poliser/ambulanser/brandbilar längre.
Jag har blivit imun.
DET är jag rädd för.
Denna "håla" bor jag i.
Den är vacker, men jag har tröttnat på den.
Hej Stockholm!

Kommentera inlägget här :