Roadtrip med Mattias #2

Italien:
Vid halv nio morgonen efter Begav vi oss ner mot Italien och Brecia för att möta upp mamma. Kunde verkligen beövas. Tanken var att vi skulle köra ner via San Bernadino passet men vi missade avfarten eftersom vi litade på GPS lite för mkt. Dumt.
När vi åkt igenom massor med betalstationer för att åka på motorvägarna i Italien Kom vi äntligen fram till Brecia och mamma och morbror Marco. De bodde hos sin moster(Sia) Alba.
Vi fick en macka i oss och massa vatten. Det var olidligt varmt.
Sedan bar det iväg på vandring i Brecia.
På bilderna ser vi Brecia, mamma, Marco och Mattias (den långa).
Jag fick äran att sova i en utfällbar fotölj. Den lutade lite och var så pass smal att om jag skulle vända mig om så var jag tvungen att vända mig på plats. Men jag klagade inte jag som bra. Somnade som en stock och sov igenom världens åskoväder tydligen. Att det alltid ska åska när jag sover hos Alba.
Dagen efter åkte vi till Mammas och Marcos farbror(sio) Pierangelo. Där blir man alltid övergödd av mat. Jag och Mattias var chafförer på vägen hem så vi drack vatten medans alla andra drack vin.
Men innan maten gick vi ner till floden för att bada. Skönt som bara den.
Det blev nästan inga bilder här men några få :)
Sen skulle vi åka hem igen. Vi åkte i ett pass jag just nu inte kan komma på vad det heter. Mattias körde och jag försökte hålla i Mattias mobil (vår GPS) och  se till att jag satt kvar i sätet. Det gick fort alltså. Men det var kul. Även om jag måde lite illa efter att tag.
Vi kom upp till Schweiz och sov en natt till hos Benny, sen körde vi hela vägen hem till Kalmar. Vi kom fram vid 3-4 på natten. Köpte bil till Mattias på dagen och lödagen den 9 juli körde jag hem från Kalmar och lämnade Mattias där.
Bilderna nedan är från Schweiz till Kalmar.

Kommentera inlägget här :